Удосконалення методики інтегрованого навчання як необхідної складової навчального процесу в системі медичної освіти
DOI:
https://doi.org/10.30978/CEES-2025-2-61Ключові слова:
медична освіта, навчальний процес, міждисциплінарна інтеграція, проблемно‑орієнтоване навчання, інформаційні технології, ендокринологіяАнотація
В умовах воєнного стану в Україні змінюються традиційні методи викладання у вищих медичних навчальних закладах. Актуальним є впровадження нових форм і засобів навчання, які дають змогу зберегти високу якість освітнього процесу при підготовці лікарів.
Мета роботи — розглянути основні напрями вдосконалення методики інтегрованого навчання у вищих медичних навчальних закладах, зокрема впровадження проблемно-орієнтованого навчання, міждисциплінарного підходу та інформаційних технологій.
Методи та результати. Методологія дослідження ґрунтується на теоретичному аналізі сучасного досвіду впровадження інтегрованих підходів у медичну освіту, публікацій за останні 5—10 років і практики Буковинського державного медичного університету. Важливість харчування в розвитку хвороби та в одужанні є одним із найважливіших принципів біології людини та оптимального здоров’я. Однак роль харчування в охороні здоров’я недостатня зокрема внаслідок зниження уваги до цієї проблеми під час навчання у вищих медичних навчальних закладах і особливо в післядипломній медичній підготовці. Основна увага під час навчання в галузі харчування часто зосереджена на біохімічній природі дефіциту поживних речовин, обмежуючи вплив комплексної медичної допомоги разом із харчуванням та способом життя на стан громадського здоров’я. Тому поліпшення освіти лікарів у галузі харчування має бути невідкладним пріоритетом.
Висновки. Сучасні прогресивні підходи до методики інтегрованого навчання спрямовані на створення більш гнучкого, адаптивного та ефективного освітнього процесу. Впровадження міждисциплінарної інтеграції, розробка технології навчання, формування готовності до професійної комунікації та оцінка результатів навчання дадуть змогу підвищити якість підготовки фахівців і адаптувати їх до вимог сучасного ринку праці.
Посилання
Symchych AV. Application of integrated learning methods to the students of the graduate course in the specialty 222 «Medicine». Innovate Pedagogy. 2024;73:199-203. http://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/73.38. Ukrainian.
White B, Ghobadi A, Roehmholdt BF, Nkonde-Price C, López GE, Rasgon S. The physician experience teaching an integrated curriculum to first-year medical students. Perm J. 2023 Mar 15;27(1):133-8. http://doi.org/10.7812/TPP/22.138. Epub 2023 Jan 27. PMID: 36704865; PMCID: PMC10013712.
Voloshchuk NI, Pashynska OS, Ivanytsia AO, Taran IV. Interdisciplinary integration as a factor for improving the teaching of pharmacology in medical university. Medical education. 2017;(4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.4.7298. Ukrainian.
Husain M, Khan S, Badyal D. Integration in Medical Education. Indian Pediatr. 2020 Sep 15;57(9):842-7. PMID: 32999111.
Armitage R, Pavlenko M. Medical education and war in Ukraine. Med Teach. 2022 Aug;44(8):944. http://doi.org/10.1080/0142159X.2022.2083946. Epub 2022 Jun 8. PMID: 35675263.
Long C, Tsai K, Napolitano JD, Khawaja RA, Leung AM. The current status of preclinical endocrine education in U. S. Medical Schools. Endocr Pract. 2022 Aug;28(8):744-8. http://doi.org/10.1016/j.eprac.2022.04.008. Epub 2022 Apr 20. PMID: 35452814.
Joshi T, Budhathoki P, Adhikari A, Poudel A, Raut S, Shrestha DB. Improving medical education: a narrative review. Cureus. 2021 Oct 14;13(10):e18773. http://doi.org/10.7759/cureus.18773. PMID: 34804650; PMCID: PMC8592289.
McGaghie WC, Barsuk JH, Wayne DB, Issenberg SB. Powerful medical education improves health care quality and return on investment. Med Teach. 2024 Jan;46(1):46-58. http://doi.org/10.1080/0142159X.2023.2276038. Epub 2024 Feb 2. PMID: 37930940.
Krishnan S, Sytsma T, Wischmeyer PE. Addressing the urgent need for clinical nutrition education in postgraduate medical training: new programs and credentialing. Adv Nutr. 2024 Nov;15(11):100321. http://doi.org/10.1016/j.advnut.2024.100321. Epub 2024 Oct 16. PMID: 39424228; PMCID: PMC11570902.
Devries S, Dalen JE, Eisenberg DM, et al. A deficiency of nutrition education in medical training. Am J Med. 2014 Sep;127(9):804-6. http://doi.org/10.1016/j.amjmed.2014.04.003. Epub 2014 Apr 19. PMID: 24754969.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Автори

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.