Дистанційне навчання при підготовці лікарів як інноваційна організація навчального процесу в ендокринології

Автор(и)

  • В. Л. Васюк Буковинський державний медичний університет, Чернівці, Україна http://orcid.org/0000-0003-2037-2162
  • Л. А. Никитюк Ужгородський національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0003-3259-4205
  • В. С. Юзвенко Український науково-практичний центр ендокринної хірургії,трансплантації ендокринних органів і тканин МОЗ України,Київ, Україна http://orcid.org/0000-0002-5562-4406
  • Л. В. Мікулець Буковинський державний медичний університет, Чернівці, Україна http://orcid.org/0000-0002-1729-4151
  • В. А. Маслянко Буковинський державний медичний університет, Чернівці, Україна http://orcid.org/0000-0001-5773-9525

DOI:

https://doi.org/10.30978/CEES-2024-4-78

Ключові слова:

ендокринологія, методика викладання, дистанційне навчання, післядипломна освіта

Анотація

У системі післядипломної освіти активно впроваджують технологію дистанційного навчання з актуальних питань внутрішньої медицини, зокрема захворювань внутрішньої секреції та обміну речовин. Використання інформаційних технологій дає змогу організувати навчальний процес за допомогою лекцій, семінарів і дискусій. Передбачено самостійне вивчення тестів у режимі навчання з подальшою оцінкою знань шляхом онлайн‑тестування. Ці дані використовують для комплексного оцінювання результатів навчання в циклах тематичного вдосконалення. На заняттях студенти мають можливість опрацювати матеріал на веб‑порталі відповідної кафедри. Створення мультимедійної презентації з використанням можливостей сучасного програмного забезпечення та мережі Інтернет має важливе значення в підготовці лікаря. Самостійна робота дає змогу диференційованіше засвоювати навчальний матеріал за фахом. На сайті відповідної кафедри розміщено презентаційні лекції та перелік питань для передатестаційної підготовки. Використання інформаційних технологій у підготовці лікарів на етапі післядипломної освіти дає змогу досягти високого кваліфікаційного рівня медичного персоналу. Щорічно в практичну охорону здоров’я України приходять тисячі молодих лікарів, які володіють необхідними знаннями в галузі сучасних інформаційних технологій. Однак є проблеми з впровадженням сучасних методів дистанційного навчання та постійним контактом із викладачем. Обов’язкові умови для учасників — наявність комп’ютерного програмного забезпечення та доступу до мережі Інтернет. Зростання обсягу медичних знань і необхідність забезпечення високого рівня кваліфікації медичного персоналу зумовлюють доцільність використання сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі. Це дає змогу підвищити якість освіти та зробити процес здобуття знань системним і високоефективним.

 

Біографії авторів

В. Л. Васюк, Буковинський державний медичний університет, Чернівці

д. мед. н., доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб

Л. А. Никитюк, Ужгородський національний університет

к. мед. н., асистент кафедри внутрішньої медицини медичного факультету

В. С. Юзвенко, Український науково-практичний центр ендокринної хірургії,трансплантації ендокринних органів і тканин МОЗ України,Київ

лікар-ендокринолог

Л. В. Мікулець, Буковинський державний медичний університет, Чернівці

к. мед. н., кафедра пропедевтики внутрішніх хвороб

В. А. Маслянко, Буковинський державний медичний університет, Чернівці

к. мед. н., доцент, кафедра клінічної імунології, алергології та ендокринології

Посилання

El-Sbahi H, Lowe W, Morris C. How can we use distance education to teach medicine in conflict-affected countries? Med Confl Surviv. 2024 Dec;40(4):388-418. http://doi.org/10.1080/13623699.2024.2392071. Epub 2024 Aug 29. PMID: 39210563.

Sinclair P, Kable A, Levett-Jones T. The effectiveness of internet-based e-learning on clinician behavior and patient outcomes: a systematic review protocol. JBI Database System Rev Implement Rep. 2015 Jan;13(1):52-64. http://doi.org/10.11124/jbisrir-2015-1919. PMID: 26447007.

Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, Obeidat K, Al-Balas H, Aborajooh EA, Al-Taher R, Al-Balas B. Correction to: Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Med Educ. 2020 Dec 16;20(1):513. http://doi.org/10.1186/s12909-020-02428-3. Erratum for: BMC Med Educ. 2020 Oct 2;20(1):341. http://doi.org/10.1186/s12909-020-02257-4. PMID: 33327927; PMCID: PMC7741866.

Serediuk L. Features of distance learning in medical education — Systematic review. International Science Journal of Education & Linguistics. 2023;2(3):51-66. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230203.06.

Abbasi MS, Ahmed N, Sajjad B, Alshahrani A, Saeed S, Sarfaraz S, Alhamdan RS, Vohra F, Abduljabbar T. E-Learning perception and satisfaction among health sciences students amid the COVID-19 pandemic. Work. 2020;67(3):549-556. http://doi.org/10.3233/WOR-203308. PMID: 33185620.

Özkaya G, Aydin MO, Alper Z. Distance education perception scale for medical students: a validity and reliability study. BMC Med Educ. 2021 Jul 26;21(1):400. http://doi.org/10.1186/s12909-021-02839-w. PMID: 34311725; PMCID: PMC8311629.

Lee IR, Kim HW, Lee Y, Koyanagi A, Jacob L, An S, Shin JI, Smith L. Changes in undergraduate medical education due to COVID-19: a systematic review. Eur Rev Med Pharmacol Sci. 2021 Jun;25(12):4426-4434. http://doi.org/10.26355/eurrev_202106_26155. PMID: 34227080.

Pankiv I. Information technologies in the process of studying endocrinology at the stage of postgraduate education. International Journal of Endocrinology (Ukraine). 2018;14(5):543-5. https://doi.org/10.22141/2224-0721.14.5.2018.143019.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-31

Як цитувати

1.
Васюк В, Никитюк Л, Юзвенко В, Мікулець Л, Маслянко В. Дистанційне навчання при підготовці лікарів як інноваційна організація навчального процесу в ендокринології. Clin Endocrinol Endocr Surg (Ukraine) [інтернет]. 31, Грудень 2024 [цит. за 22, Січень 2025];(4):78-81. доступний у: http://jcees.endocenter.kiev.ua/article/view/319624

Номер

Розділ

Тенденції розвитку вищої школи