Дистанційне навчання при підготовці лікарів як інноваційна організація навчального процесу в ендокринології
DOI:
https://doi.org/10.30978/CEES-2024-4-78Ключові слова:
ендокринологія, методика викладання, дистанційне навчання, післядипломна освітаАнотація
У системі післядипломної освіти активно впроваджують технологію дистанційного навчання з актуальних питань внутрішньої медицини, зокрема захворювань внутрішньої секреції та обміну речовин. Використання інформаційних технологій дає змогу організувати навчальний процес за допомогою лекцій, семінарів і дискусій. Передбачено самостійне вивчення тестів у режимі навчання з подальшою оцінкою знань шляхом онлайн‑тестування. Ці дані використовують для комплексного оцінювання результатів навчання в циклах тематичного вдосконалення. На заняттях студенти мають можливість опрацювати матеріал на веб‑порталі відповідної кафедри. Створення мультимедійної презентації з використанням можливостей сучасного програмного забезпечення та мережі Інтернет має важливе значення в підготовці лікаря. Самостійна робота дає змогу диференційованіше засвоювати навчальний матеріал за фахом. На сайті відповідної кафедри розміщено презентаційні лекції та перелік питань для передатестаційної підготовки. Використання інформаційних технологій у підготовці лікарів на етапі післядипломної освіти дає змогу досягти високого кваліфікаційного рівня медичного персоналу. Щорічно в практичну охорону здоров’я України приходять тисячі молодих лікарів, які володіють необхідними знаннями в галузі сучасних інформаційних технологій. Однак є проблеми з впровадженням сучасних методів дистанційного навчання та постійним контактом із викладачем. Обов’язкові умови для учасників — наявність комп’ютерного програмного забезпечення та доступу до мережі Інтернет. Зростання обсягу медичних знань і необхідність забезпечення високого рівня кваліфікації медичного персоналу зумовлюють доцільність використання сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі. Це дає змогу підвищити якість освіти та зробити процес здобуття знань системним і високоефективним.
Посилання
El-Sbahi H, Lowe W, Morris C. How can we use distance education to teach medicine in conflict-affected countries? Med Confl Surviv. 2024 Dec;40(4):388-418. http://doi.org/10.1080/13623699.2024.2392071. Epub 2024 Aug 29. PMID: 39210563.
Sinclair P, Kable A, Levett-Jones T. The effectiveness of internet-based e-learning on clinician behavior and patient outcomes: a systematic review protocol. JBI Database System Rev Implement Rep. 2015 Jan;13(1):52-64. http://doi.org/10.11124/jbisrir-2015-1919. PMID: 26447007.
Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, Obeidat K, Al-Balas H, Aborajooh EA, Al-Taher R, Al-Balas B. Correction to: Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Med Educ. 2020 Dec 16;20(1):513. http://doi.org/10.1186/s12909-020-02428-3. Erratum for: BMC Med Educ. 2020 Oct 2;20(1):341. http://doi.org/10.1186/s12909-020-02257-4. PMID: 33327927; PMCID: PMC7741866.
Serediuk L. Features of distance learning in medical education — Systematic review. International Science Journal of Education & Linguistics. 2023;2(3):51-66. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230203.06.
Abbasi MS, Ahmed N, Sajjad B, Alshahrani A, Saeed S, Sarfaraz S, Alhamdan RS, Vohra F, Abduljabbar T. E-Learning perception and satisfaction among health sciences students amid the COVID-19 pandemic. Work. 2020;67(3):549-556. http://doi.org/10.3233/WOR-203308. PMID: 33185620.
Özkaya G, Aydin MO, Alper Z. Distance education perception scale for medical students: a validity and reliability study. BMC Med Educ. 2021 Jul 26;21(1):400. http://doi.org/10.1186/s12909-021-02839-w. PMID: 34311725; PMCID: PMC8311629.
Lee IR, Kim HW, Lee Y, Koyanagi A, Jacob L, An S, Shin JI, Smith L. Changes in undergraduate medical education due to COVID-19: a systematic review. Eur Rev Med Pharmacol Sci. 2021 Jun;25(12):4426-4434. http://doi.org/10.26355/eurrev_202106_26155. PMID: 34227080.
Pankiv I. Information technologies in the process of studying endocrinology at the stage of postgraduate education. International Journal of Endocrinology (Ukraine). 2018;14(5):543-5. https://doi.org/10.22141/2224-0721.14.5.2018.143019.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Автори
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.