Використання інноваційних технологій при викладанні навчальної дисципліни «Ендокринологія» під час воєнного стану в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30978/CEES-2024-3-79

Ключові слова:

викладання навчальної дисципліни «Ендокринологія», вищі медичні навчальні заклади, інноваційні технології, воєнний стан, Україна

Анотація

Під час воєнного стану в Україні змінилися традиційні методи викладання у вищих медичних навчальних закладах. Тому актуальним є впровадження нових форм і засобів навчання, які дадуть змогу зберегти високу якість освітнього процесу та засвоїти всі необхідні компетентності при підготовці лікарів. Основним у роботі кафедр клінічного профілю є засвоєння студентами теоретичних знань та оволодіння практичними навичками з дисципліни.

Мета роботи — створити передумови успішної освіти при викладанні предмету «Ендокринологія», вдосконалити вивчення дисципліни та шляхи систематизації знань при підготовці фахівця в умовах воєнного стану в Україні.

Проведено пошук літературних джерел і аналіз сучасних даних, що відображують особливості формування медичної освіти. Дисципліну «Ендокринологія», що складає три змістовних модулі, вивчають студенти четвертого та шостого курсів медичного факультету за спеціальністю «лікувальна справа». На медичному факультеті Ужгородського національного університету студентів ознайомлюють із переліком практичних навичок, якими вони мають оволодіти під час навчання. Надання освітніх послуг здійснюється на базі ендокринологічного відділення обласної клінічної лікарні, де студенти мають можливість поліпшити й поглибити свої знання, а також практичні навички в умовах спеціалізованого клінічного стаціонару. Ефективне вивчення дисципліни «Ендокринологія» неможливе без належного знання таких фундаментальних дисциплін, як анатомія, біологія, гістологія, нормальна фізіологія, топографічна анатомія. Оволодіння практичними навичками є невід’єм­ною складовою підготовки лікаря. Тому одним із етапів практичного заняття при вивченні дисципліни «Ендокринологія» є робота з пацієнтом у палаті. Слід наголосити, що педагогічний та лікувальний досвід викладача має бути на належному рівні. Застосування сучасних форм і методів навчання та впровадження інноваційних технологій  забезпечують високу пізнавальну активність студентів і сприяють підвищенню їхнього рівня знань та вмінь.

Висновки. Наявність усіх необхідних клінічних умов для ефективного оволодіння студентами практичних навичок, формування в них клінічного мислення із ендокринології є лише однією складовою повноцінного навчання майбутніх лікарів.

Біографія автора

Л. А. Никитюк, Ужгородський національний університет

к. мед. н., асистент кафедри внутрішньої медицини

Посилання

Anas S, Kyrou I, Rand-Weaver M, Karteris E. The effect of online and in-person team-based learning (TBL) on undergraduate endocrinology teaching during ­COVID‑19 pandemic. BMC Med Educ. 2022 Feb 22;22(1):120. http://doi.org/10.1186/s12909-022-03173-5. PMID: 35193577; PMCID: PMC8863392.

Long C, Tsai K, Napolitano JD, Khawaja RA, Leung AM. The Current Status of Preclinical Endocrine Education in U. S. Medical Schools. Endocr Pract. 2022 Aug;28(8):744-748. http://doi.org/10.1016/j.eprac.2022.04.008. Epub 2022 Apr 20. PMID: 35452814.

Pinés Corrales PJ. Undergraduate and postgraduate training in Endocrinology and Nutrition. Endocrinol Diabetes Nutr (Engl Ed). 2024 Jan;71(1):1-3. http://doi.org/10.1016/j.endien.2024.01.001. Epub 2024 Feb 12. PMID: 38350838.

Bassin SR, Kohm K, Fitzgerald N, Cohen DA. An Assessment of Nutrition Education in Endocrinology Fellowship Programs in the United States. Endocr Pract. 2022 Mar;28(3):310-314. http://doi.org/10.1016/j.eprac.2021.12.012. Epub 2021 Dec 26. PMID: 34965450.

Hendrickson CD. Teaching Critical Appraisal Through the Lens of Study Design in Journal Club. J Endocr Soc. 2021 Apr 19;5(8):bvab072. http://doi.org/10.1210/jendso/bvab072. PMID: 34258489; PMCID: PMC8271198.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-30

Як цитувати

1.
Никитюк Л. Використання інноваційних технологій при викладанні навчальної дисципліни «Ендокринологія» під час воєнного стану в Україні. Clin Endocrinol Endocr Surg (Ukraine) [інтернет]. 30, Вересень 2024 [цит. за 22, Грудень 2024];(3):79-82. доступний у: http://jcees.endocenter.kiev.ua/article/view/312438

Номер

Розділ

Тенденції розвитку вищої школи